måndag, november 27, 2017

Att sitta på två stolar!

När man går till en privat firma vilken utför jobbet att kolla en individs hörsel så sitter personen där på två stolar. Socialstyrelsen har också pekat på detta rätt så fula att de säljer in sina egna produkter för dyra pengar när de borde vara strikt neutrala och ägna sig bara åt ev. hörselfel.
Jag tog deras (dyra ) alternativ men tack och lov med rätten att låta köpet gå tillbaka om jag inte är nöjd.OCH det är jag inte!
Batterierna går slut på 5-6 dagar trots att de inte används mer än max halva dagen.
När jag talar med andra brukare vilka har valt landstingets billiga deal (600 kr i engångssumma) så berättar de att de byter batteri ca var 14 dag!
Nu har min apparat dessutom lagt av att fungera på vänster öra och trots att jag verkligen har försökt på alla sätt att få ingång den så kan jag bara konstatera att vänstern gått sönder.
Nå, jag ska till firman om några dagar  och berätta om mitt beslut.
Tyvärr kan jag inte byta bort min Iphone som jag var tvungen att skaffa till dessa "lurar" !
Så kan det gå!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate