torsdag, juli 06, 2017

Politik skapas inte i Almedalen!

Mycket snack och liten verkstad pågår i Almedalen just nu. Visst sägs det bra saker också bredvid allt tugg vilket bara är valfläsk av sämsta sort.
Men hur mycket är alla dessa ord värda på en skala mellan 1-10?
Vi som varit med ett tag i vårt land vet ju hur det brukar gå med alla löften. Ta tex löftet till oss pensionärer om förstärkt pension till de med låg pension. Allt blev till kattguld!
Den höjda pensionen sänktes med motsvarande belopp på bostadsbidraget!
Sådana politiker finns det ingen anledning att ens lyssna på !
Jag har slagit dövörat till vad gäller allt från Almedalen.

Lika gott detta både för sinnet och allt annat. Går hellre ut i naturen med en kamera.
Den svenska politiken har ställt sig i avloppet och de står där som inget har hänt.
Att tvätta sig rena kommer att bli en svår process garanterar jag, alla jag talar med (jo alla hittills) i min egen åldersgrupp tänker i stort som jag.
Vi gillar inte det samhälle som dagens politiker har skapat.
Tacka vet jag fina blommor!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate