söndag, juni 11, 2017

Samhället behandlar oss inte lika !

Du kan ju börja med att läsa hur intellektuella behandlas på annat sätt trots både kriminella handlingar samt vänsterextrema idéer. Deras karriär inom skola och massmedia är spikrak efter långa straff.http://www.inblick.se/nyheter/2017/06/09/da-terrordomda-nu-samhallstoppar
Det känns därför mycket underligt att som i mitt fall som arbetare veta att myndigheterna (säpo) kunde stoppa mina möjligheter att söka andra arbeten än inom sjukvård och hemtjänst. Inte ens ett arbete inom Arbetsförmedlingen där jag hade bäst meriter kunde jag få eftersom det på den tiden var ett sk säkerhetsklassat arbete.
I Malmö så fick jag vara med om det mer än underliga att chefen (som jag kände från Nyby Bruk där jag varit anställd i 20 år som laborant och stålverksarbetare) ringde och sa att han "inte fick anställa mig" men inte förstod själv varför eftersom jag hade så stora kunskaper inom området.(Chromsmältning)!
Nå, jag själv förstod ju vad allt rörde sig omkring. Säpo!
Ytterligare en händelse som visade att de hade ögonen på mig var en gång när jag gick mitt i en demonstration i Malmö bland tusentals andra.Helt anonym utan något plakat. Civila poliser tog ut mig ur demon sedan följde åtal mot mig. Dock la åklagaren ner fallet pga av bristande bevis men naturligtvis fördes uppgifterna in i Säpos journaler om mig. Dessa har jag aldrig fått se vad gäller tiden i Malmö eftersom då skulle jag naturligtvis fått kunskap om varför jag inte fick div jobb. Däremot fick jag av misstag ut tidigare dokument som visar "fattigheten" i deras bevakning av mig.Det finns inte en enda olaglig handling från min sida i deras dokument.
DET är mer än underligt att alla dessa intellektuella kunde gå vidare i både statsapparaten och massmedia, särskilt tv och radio!
Inom både universitet och högskolor var det inga svårigheter att sätta sin prägel på både läromedel och undervisning där deras vänsterideologi framgår tydligt. Samma sak med nyhetsrapporteringen vilken har varit och ÄR starkt påverkad av dessa vänstertänkande människor. Se bara hur Israel behandlas kontra Hamas och andra terrororganisationer.
Att klia varandras ryggar har aldrig varit tydligare att se!
Vi som har haft arbetaryrken har inte haft någon som "kliat" vår rygg utan vi har dyrt fått betala med låga löner och därav låg pension.
Rättvisa?  Näe, det finns bara ett sånt ord men det betyder ingenting!









Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate