torsdag, februari 02, 2017

Pensionärer, suck!

Råkade komma in på programmet " Ring så gnäller vi" eller vad det nu heter när jag skulle lyssna på ekot kl 10.
En pensionär framförde åsikten att det inte finns någon "gammal" musik längre att lyssna till på radion. Vad nu "gammal" musik  är för någonting? Elvis från -56 eller Mozart?
Han sjöng en stump från en svensk melodi från kanske 40 eller 50-talet. Han och andra kan ju börja lyssna på SR som faktiskt har ett program som enbart sänder den musik han efterfrågar.

Sedan kan man ju ha Spotify där det finns mängder med musik av alla slag, även gammal svensk musik!

Vill man så kan man ju lagra upp sina egna skivor på en server till en billig kostnad! Blanda till spellistor osv.

Och herrejösses, det finns tusentals med radiostationer på internet som sänder "gammal" musik.
Skaffa dig en dator, gå en datorkurs eller skaffa en bra mobil och ta ner lite appar där du kan lyssna på musiken från förr.Du kan ju börja med Sveriges Radio.

Den möda alla dessa pensionärer lägger ner på att ringa detta program och där de berättar om  det felaktiga att det inte finns musik att lyssna på , den tiden kunde de använda till att lära sig ny teknik.Ny och ny, internet har funnit tillgängligt för alla redan från 90-talet och det börjar ju bli rätt så länge sedan.
Men jag vet ju hur den del i min ålder säger till mig, "sån där skit håller jag inte på med"!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate