torsdag, februari 16, 2017

Moderaterna vill att polisen ska få stå utanför lagen!

Ett synnerligen populistiskt förslag för att vinna otrygga väljare har lagts av moderaterna.
De vill att polisen ska självständigt kunna bestämma vem som ska få vistas på en viss plats.
Nu har i viss mån polisen även tidigare  kunnat inskränka människors demokratiska rättigheter.
1989 så gick jag med i en demonstration nere i Malmö. Enbart deltagande utan några som helst funktioner eller medlemskap i någon av de som arrangerat demonstrationen.
Gick mitt i tåget som kanske innehöll ett par tusen deltagare.
Vad händer då, jo, ett par civila "poliser" kom in och tog ut mig ur tåget. Lämnade över mig till ett par vanliga poliser med sedvanlig order på att visa legitimation osv.
Allt medan demonstrationen fortsatte och passerade oss. De tog min rätt att kunna demonstrera från mig.
Än värre var att polisen påstod att jag var den som var ansvarig för denna demonstration som de betraktade som olaglig.
Även om man inte har tillstånd så är en demonstration inte olaglig.
Alltså la åklagaren ner åtalet mot mig. Ja, du läser rätt,de åtalade mig. Utan minsta bevis!

Det intressanta är ju hur de bland en skara på flera tusen personer just valde mig? Och åtal?

Nej, ni moderater, så här ska ni nog inte kräva att polisen ska få göra.Det är när man utför något olagligt som polisen ska ingripa och domstolen ska döma efter de lagar vi har!

Populismen griper vida omkring sig i världen och nu har den nått till och med moderaterna!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate