tisdag, januari 17, 2017

Staten ger och tar! Sossarna och MP ser på!

Idag fick jag mitt kuvert från Pensionsmyndigheten, ja ni vet det där som kom i brevlådan förr. Orange.
Där berättade myndigheten vad regeringen hade fixat åt mig när det gäller pensionen. De har höjt min pension med några hundra men samtidigt sänkt mitt bostadstillägg. Halverat så de tog igen ett par hundra.
Kvar blev 96 kronor men så passade SL på att höja priserna så det blev 35 kronor kvar i höjning.
Sedan har jag ju sett att vissa varor har blivit dyrare så garanterat så har jag nog inget alls kvar av denna höjning som de skröt över.
Jag delar säkert detta med hundratusentals andra pensionärer som också ligger under fattigdomsgränsen enligt EU:s normer.

Alla som är någorlunda vakna i skallen ser ju att statens pengar går åt till andra.

Men att denna sk rödgröna regering sviker oss som arbetat i hela vårt liv med många gånger rätt dåliga villkor är uselt!

Varför skulle jag tex lägga min röst på dessa partier som inte förmår ett skvatt vad gäller oss pensionärer.
Att sänka skatten för oss borde vara lätt men icke sa Nicke!
Jag kan bara uttrycka  mitt avståndstagande från dessa människor som kallar sig företrädare för det  arbetande folket! 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate