fredag, januari 13, 2017

Regeringens skryt om höjda pensioner!

Ho-ho-ho!Finns det några snälla  pensionärer här?
Öhh, jag är kanske lite snäll, vad får jag?

Höhö, du ska få bättre pension så att du kan unna dig något gott till kaffet! Höhö!
Tomten var märkvärdigt lik gamle Gunnar Sträng känd för att kunna ta ut straffskatt på Astrid Lindgren med 103 %

När jag så öppnade tomtens paket så såg jag bara siffror på ett papper.
HÖJD pension med 93 kronor!  SL-kortet höjdes samtidigt med 60 kronor i månaden.

33 kronor mer i månaden att röra sig med och tomten hade rätt.
Jag kan unna mig en stor bulle en gång i månaden framöver.

Har vi inte en bra tomte i detta land så säg. Men frågan är fortfarande , var det gamle 103 % Gunnar som var tomte?


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate