fredag, september 30, 2016

Aija från Bagdad!

Idag träffade jag Aija , elva år gammal och boende på en flyktingförläggning i Farsta. Hon har bott i Sverige i tio månader och går i skolan inte så långt ifrån där jag bor. Talar redan en mycket bra svenska och det var inga problem att sitta och samtala med denna väluppfostrade flicka.
Hon kommer alltså från Irak och i den del av Bagdad där det smäller bilbomber titt och tätt med avsändare från IS!
När jag tänker efter hur Sverige har betett sig senaste åren så mår jag illa. Om detta har jag skrivit många gånger, man kan inte och ska inte ena stunden gå ut med ett välkommen för att sedan med andra handen kasta ut de man nyligen bjöd in.
Hutlöst och så illa genomtänkt och det finns många fula ord om såna människor som nedlåter sig till dessa handlingar.
Kommer också osökt att tänka på på tyska tjänstemän som alltid sa att de bara utförde order.
Ska denna elva års flicka som nu talar svenska och går i skolan kanske tvingas ut ur Sverige någon gång i år, nästa år eller om tre år?
Alla sådana här utvisningsbeslut strider mot alla konventioner där barn är inblandade!
Men Sverige är ju också känt för att hålla sig med udda politik och därefter konstiga beslut.
Alla som följer mig vet att jag är djupt kritisk till den förda immigrantpolitiken sedan många år men man måste ta ansvar för sina beslut! Detta gör inte politikerna, tvärtom!
Större hycklare finns inte idag och hur kan de sova om nätterna med allt det de har ansvar för och missköter?

Jag anser att nu får det vara nog med den framväxande polisstaten där alla resurser ska läggas på att utvisa folk man bjudit in. Dels ska man spåra de som gått under jorden och dels ska man följa alla de beslut Migrationsverket nu spottar ut på löpande band.

Det är inte varken hederligt eller ärbart det som man nu utför från regeringen och dess verk.
Hade det varit något med dessa som styr idag så hade de inför svenska folket tagit sitt  ansvar och sagt att de som kommit hit får vara kvar eftersom vi har lovat detta tidigare.
Nu är det dags att NI öppnar era hjärtan på riktigt och visar att givna löften ska hållas!

Personligen skulle jag aldrig kunna titta flickan Aija i ögonen om ett år och säga att hon inte får stanna kvar!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate