måndag, juni 06, 2016

Jag tog flyget till Etiopien!

Ramadan börjar idag för troende muslimer. DVS. ingen föda eller dryck så länge solen är uppe. En fatwa har emellertid bestämt att de som bor vid polcirkeln behöver "bara" fasta mellan 03.00-21.00!
En sak är säker , jag vill inte åka med en buss eller bil vilken körs av en som inte dricker vätska under sitt arbetspass!
De utgör en trafikfara!

Vidskepelsen kan ta sig olika uttryck allt från katolikernas helgon till dessa "solberoende" muslimer. Förresten, är det inte fusk att ta semester och flyga till ett land med minsta tänkbara sol per dygn. Varför inte sydpolen?
Man kanske skulle öppna resebyrå?
Hörde just en intervju med en man som flög till Afrika för att få ett gynnsammare läge!
Det är trist med att allt fler i vårt land omfattas av vidskepelsen att man måste se ut eller leva på ett visst sätt enligt skrifter som tillhör en annan tid.
När jag var ung trodde jag att vetenskap och fakta skulle segra i vår del av världen men jag känner mig dyster på den punkten idag. Det går bakåt med så många frågor.
Vänstern vilken var motståndare till all form av vidskepelse tidigare har dukat under och bjuder inte motstånd idag. Tvärtom stryker de vidskepelens apostlar medhårs idag! Man kan inte ens ta klart avstånd från sk "hedersmord"!

Om man vill bekämpa och ta avstånd från allehanda falska läror så duger inte vänstern idag utan man får söka sig till andra politiska  läror.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate