onsdag, maj 04, 2016

Världen är bra liten!

När jag var ute och gick en runda på den vanliga skogspromenaden så stötte jag på Gulli . Satte mig ner och vi satt nog en timme o talade med varandra. Hennes bror bodde i Torshälla och hade från början affär där för att sedan börja på Nyby bruk. Brodern bodde bara några hundra meter från huset jag växte upp i !
Det ena gav det andra och jag berättade att min dotter flyttat till Kungsör .
Då log Gulli och sa att där har jag bott i 25 år. Vi hade affär och torghandeln vid torget.
I min tur sa jag då att jag hade varit gift med en tjej från Kungsör. När jag sa hennes föräldrars namn så kom jag bara till  Greta så fyllde Gulli i med Nisse!

Så paff jag blev. Gullis bästa vän i Kungsör var bästa vän med Greta så hon skulle ringa och berätta om vad vi hade talat om.
Här sitter man på en parkbänk i Hökarängen och så hade hon känt mina svärföräldrar!

Det är viktigt att tala med varandra annars får man aldrig veta något!


Nisse Öberg, Bodil Öberg och Greta Öberg !


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate