torsdag, april 28, 2016

Ytlighetens triumf!

Vi lever i en tid av ytlighet , det är bara att koppla på sin tv där de leker överallt.Till och med SVT har ramlat in i allehanda lekar där de som är deltagare verkar ha mest roligt.
Själv ruskar jag bara på huvudet åt alla dessa program och ägnar mig åt Axess tv och historiekanaler och liknande.
Ser nu i Allehanda följande:http://www.allehanda.se/noje/tv/fler-sokte-till-paradise-hotel-an-till-lararhogskolan

Glada ungdomar och snygga vilka är beredda på alla dumheter som helst. Det har ju förekommit sk "spontan" sex i vissa program.
Här finns förklaringen till att i vår tid så finns det inga stora solidaritetsrörelser för tex de stridande kurderna.
Kampen mot IS intresserar inte unga längre på det sätt som unga byggde upp FNL-rörelsen på sextiotalet.
Kampen mot kriget i Vietnam engagerade så många och jag minns demonstrationer där alla rekord slogs i antalet deltagare. I Eskilstuna 1972 så blev demonstrationståget stadens största sedan 1918. (Det var bara sossarna som ställde sig utanför men så blev de ett mycket litet tåg)
I Stockholm gick alla tillsammans och det var över 50.000 deltagare på Norra Bantorget.

När jag deltagit i demonstrationer riktade mot islamisternas framfart och mördande så har det varit ytterst få etniska svenskar på plats och definitivt mycket få unga. Däremot tusentals med människor med rötterna i Syrien-Irak!

Idag sitter nästan alla och glor i sina mobiler och ofta undrar jag vad de glor på.När jag tjuvtittar så är det ofta bara någon meningslös video eller popmusik.
Svenska folket verkar dessutom att bli ett folk liksom alla andra att man bara läser rubriker och ser på snuttnyheter istället för att läsa tidningar och öka sin kunskap.
Värst är detta bland yngre killar som har svårt med sin läsförståelse långt upp i åldern.

Spelar man bara spel hela tiden av sin fritid så begriper man nog inte så mycket av vad som händer omkring i världen. Man bryr sig inte!

Hur man ska vända denna utveckling kan inte heller jag svara på lika lite som alla experter.
Vad hjälper det att få någon att prenumerera på en dagstidning när
man ändå inte öppnar den?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate