fredag, april 08, 2016

Och detta händer i det "upplysta" Sverige!

"När jag här om sistone var i Stockholm åt jag lunch på en museiservering. När jag stod i matkön dök krögaren upp och tilltalade mig ovänligt: ”Varför kommer ni alltid hit när det har hänt något? Personalen är oroad.” Mannen avsåg med vad som hade hänt, terrordådet i Bryssel. Det är inte ofta jag besöker det här stället och att det råkade sammanfalla med Bryssel var naturligtvis en ren tillfällighet."http://www.vilks.net/2016/04/07/2255-vilksofobin-fortsatter-att-breda-ut-sig/  

Jag minns vissa människors feghet tidigare i mitt liv. Tex i början av Vietnamkriget då folk kunna spotta på mig och talade om vilken idiot jag var som samlade in pengar åt FNL. Inte kunde väl USA göra fel!
Nej , asfaltera hela Vietnam osv, sådana dumheter kunde man få höra.
Jag minns hur Tage och Geijer bara såg beklämda ut när någon protesterade mot kriget i Vietnam. Inte undra på att det skanderades följande på 1 maj :" Tage och Geijer , Lyndons lakejer!"

Idag breder fegheten ut sig mot tex Lars Vilks, en man som bara har nyttjat den grundlag vi har i vårt land. På samma sätt som vi gjorde på 60-talet!
Svenska folket borde som en man ställa sig bakom Lars Vilks och stödja honom därför att han gör bara det som vi alla har rätt till. Om man tillåter skymf mot honom så är det också en skymf mot oss alla! Täpper man till munnen på honom så innebär det att  vi godkänner  laglöshet och att vi frivilligt lagt vår hals framför bödeln!

Marcus Birro är också utsatt för denna typ av pervers förföljelse av vissa. Han stretar på i motvind liksom Lars Vilks. Det är sannerligen ovärdigt vårt land men vi som har läst våra klassiker känner ju igen mönstret sedan långt bak i vår historia.
Vi har tex Armas Sastamoinen och hans kamp för rätten att få skriva sanningen.(Arbetaren). Vi har Torgny Segerstedt . (Göteborgs Handels o sjöfartstidning) Och inte minst den i mina ögon störste , Vilhelm Moberg!
Sedan finns det många , många fler i vår historia vilka fick lida för att de försökte hålla sig till vår grundlag!
http://marcusbirro.se/

De som kämpar på med rätten att hävda sin åsikt, kämpar också för OSS!
Vill vi verkligen ha ett tyst, slätkammat land där alla följer en av politikerna skriven manual?


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate