onsdag, februari 10, 2016

Nätet och dess huliganer!

Under årens lopp har jag blivit hotad med allsköns straffåtgärder. I direktsändningar i skånepartiets närradio blev jag uthäng som "pensionärsmördaren"! Nattliga samtal där man hotade mig indirekt genom mina barn osv.
Nazister tog reda på var jag bodde och skulle komma och "ta mig" som de sa.

Sluta skriv , annars........!!

Därför vet jag hur de kvinnor som ikväll var med i Uppdrag granskning upplever dessa hot. Skillnaden  för dessa kvinnor och mig är att hoten mot dem är så hemska med sina sexuella vidrigheter.
Som man har jag aldrig  fått några sådana hot, tack och lov.

Det är bra att dessa kända kvinnor berättar, det är helt fel att tiga. Mona Sahlin hade ändrat sig på den punkten , hennes partikamrater ville att hon skulle tiga.

Nu tiger hon inte men det är ett högt pris alla dessa kända kvinnor får betala.

Eftersom tryck o yttrandefriheten är så viktig i en demokrati så försvarar jag rätten till att få yttra sig och ha sin åsikt utan att behöva ta emot hot.
Det finns massor med åsikter jag inte tycker om  som en del av dessa kvinnor hyser som framträdde ikväll men jag försvarar deras rätt att ha dem.
Man måste kunna skilja på åsikt och person!
Jag kan vara vän med människor med väldigt annorlunda åsikter mot mina egna, bara jag blir behandlad med respekt så är det inga problem.

Däremot kan jag aldrig vara vän med någon som förfäktar tankar om att utrota andra.

Jag anser att varje människa som deltar i en debatt eller vistas på internet ska ta sitt ansvar och inte hota eller förnedra andra.

Dessa personer som använder mobilen eller datorn som en slasktratt och öser träck över andra kommer att bidra till att friheten på näten inskränks med censur, självcensur och lagar som begränsar nätet för oss människor!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate