fredag, december 18, 2015

Tullen i Malmö tog mig och min fru!

Olof Palme blev mördad 1986 i feb. Hans Holmér var höjdare inom polisen och han fick på sin hjärna att det var en grupp kurder i Malmö som hade mördat Palme.
Myndigheterna satte dessa kurder i sk kommunarrest vilket innebar att de inte fick åka någonstans utanför Malmö. Detta gyckel pågick i hela 5 år.
Jag skrev i en blogg för några år sedan följande :
"Där man minst anar det kan det finnas grov kriminalitet. När jag var med ”Kurdernas vänner” i Malmö så blev vi totalt förda bakom ljuset av särskilt en kille. Vi litade på honom men det visade sig att han vid sidan om sitt ”engagemang” även smugglade in amfetamin från Polen. Kvinnohandel skötte han också denne kurd, gissa om jag och många andra blev djupt besvikna. "

Så här efteråt så minns jag hur en resa till Polen slutade med att tullens flitiga mannar tog mig och min hustru ögonblickligen vi steg iland i Malmö.
Bland massor med främst polska passagerare så var det ingen tvekan vilka de skulle ta för en stor kontroll.
Troligen är det så här, eftersom jag var bevakad av SÄPO under så många år,  tullen hade fått tips om min bekantskap med den smugglande mannen och mitt medlemskap i "Kurdernas vänner"!
De trodde kanske att vi hjälpte honom i hans amfetaminaffärer! Jag har ju fått ut mina SÄPO-papper från sjuttiotalet och fram till flyttningen ner till Malmö, sedan blev det stopp!
Det har varit helt omöjligt att ens få titta på dessa akter så som jag fick nere hos SÄPO i Malmö, men även dessa dokument slutade abrupt vid årtalet för flytten ner till Malmö.

 Det hade säkert kanske varit avslöjande för hur bevakningen av mig gick till och flera dunkla frågor hade kunnat få sitt svar. Jag har insett att jag aldrig kommer att få veta någonting om vad de på SÄPO hade för något om mig.
Men nyfiken är jag fortfarande!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate