tisdag, december 15, 2015

Jihad? Jehad?

Jodå , det är en omskrivning och betyder bla. KAMP! När jag arbetade på socialförvaltningen i Malmö så stötte jag ofta på detta namn. En man hette tom. Jihad Jihad!

http://www.svd.se/det-finns-manga-olika-satt-att-vara-svensk/om/mina-svenska-barn Inget ont om dessa människor på bilden, ser trevliga och rara ut.
Men när jag läser den här berättelsen så kommer mina funderingar.
Det är ofta kvinnorna som konverterar när de gifter sig med en man med rötterna i islam. Sällan tvärtom?
Anna här har alltså slopat de svenska sederna och infört de muslimska.
Schalen har kommit på huvudet som bevisar att hennes man bestämmer över henne.
Hade inte mannen gift sig med henne om hon inte hade konverterat?

Vi har nu till Sverige fått ett mycket stort tillskott på muslimska unga män. Hur många konvertiter kommer det att bli inom några år?

Vet dessa kvinnor att de hädanefter måste rätta sig efter sin man och att de inte ens inför Allah betraktas som likvärdiga.De får inte be tillsamanns utan de blir åtskilda i "bönehuset"!

Vi har dessutom en illavarslande statistik  där män från länderna nere i mellersta östern begår våldsdåd när en kvinna vill ha skilsmässa!  Kidnappning av barnen har genom åren varit en mycket svår fråga att komma tillrätta med.
Jag har ju på ganska nära håll sett och upplevt hur illa det kan gå i dessa äktenskap där kulturen är så olika.

Men att självständiga kvinnor tar många steg bakåt för kärlekens skull kommer vi nog att få se mer av i vårt land.
Alla de framsteg man nått i Sverige med jämlikhet håller sakta på att naggas i kanten.
Islam är ju inte en progressiv religion vilken utvecklas i takt med hur samhället ser ut. Den står kvar med bägge fötterna i Mohammeds tidsvarv! Gammalmodig och inskränkt och baserad på mansförtryckande makt över kvinnorna.
IS är tyvärr bara toppen på ett isberg, det är ju bara att se hur de länder som har islam som statsreligion  utövar sin makt!
Jag kan inte se att något gott kan komma ur en sådan lära!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate