söndag, december 20, 2015

Beslut tas av styrelsen men få begriper vad det handlar om!

Jag bor i ett hus och vi tillhör HSB-rörelsen. Bostadsrätt med en styrelse som är tillsatt genom val.
De handhar allt som rör huset och som i vårt fall  så installeras värmepumpar nu och sk jordvärme. Styrelsen har redogjort för kostnader och vad beslutet innebär för framtiden.
Guld och gröna skogar utlovas kan man väl lugnt påstå och man skulle väl inte ta dessa beslut med stora kostnader om man inte ansåg att huset vinner på detta.

Men som lekman så är man ju helt och hållet i styrelsens "hägn" , vi vet ju ingenting om man ska vara krass.
Idag stötte jag på en granne som uttalade sig djupt kritiskt till hela projectet och menade att det kommer att stå oss dyrt framöver med ingen vinst alls,tvärtom.
Han sa att han kommer att flytta från huset tack vare det här!
 Jag sa som det var till honom att jag kan ingenting om sånt här och måste lita på styrelsen.
Frågade honom om han förstod det här om jordvärme. Jo, sa han då , jag är utbildad och arbetar inom det här området sedan många år på en av Sveriges största energibolag.
Vi har konstaterat att över hela landet så är detta en flopp som drar stora kostnader och inte fungerar. Bästa är fjärrvärmen som redan är utbyggd!

Du kommer att under åren framöver få se många reparatörer här och stora kostnader!

Det började kännas som kalla kårar över ryggen när jag satt hemma och funderade.
Vad hade styrelsen för egen kunskap om det här? Har de litat på de som vill sälja och tjäna pengar på oss.
Varför duger det inte med den fjärrvärme som vi hittills har haft?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate