tisdag, november 03, 2015

Ljushårig och blåögd?

Idag kom åter ett par uppdateringar från polisen och olika sk brottssidor. De visar , som vanligt, höll jag på att tillägga , när brott begås.
Kameror har registrerat tex fickstöld eller bankomatuttag med stulet kort.

MEN varje gång sedan en längre tid så är det människor med mörka drag som figurerar. Det syns tydligt att de har ett ursprung från länder en bit bort från Sverige.
Rasister får vatten på sin kvarn men mer allvarligt är att hederliga mörkhåriga människor kan bli betraktade med misstänksamhet.
Jag vet ju hur jag själv reagerar, jag passar mig noga på tex tunnelbanan eller på centralen.

Tar gärna ett steg bakåt för att inte komma för nära andra !
Känner obehag när jag åker tunnelbana när gäng med invandrarkillar finns för nära. Har ju råkat illa ut tidigare med hot trots att jag inte sagt någonting.

Detta är pensionärens dilemma i vårt samhälle idag. Hur många är inte rädda för att gå ut på sk olämplig tid?
Läste om pensionärer i USA , där är det självklart att de ska kunna röra på sig lika mycket som yngre.
I vårt land utsätts gamla allt oftare för stölder, bedrägerier, hot och falsk hemtjänstpersonal!
Det är så ruttet att gå hem till gamla och utge sig för personal från olika gebit i samhället.

I nästan alla fall här i trakten så har det varit ickesvenskar som begått dessa brott.
För några år sedan blev jag vittne till hur en kvinna tog ett guldhalsband från en äldre kvinna som blev svårt chockad. Jag såg bilen de färdades med och kunde ringa polisen och jag hoppas verkligen att de åkte dit. Bilen var registrerad i annat land och bara det gav ju en bra ledtråd.

Nu kan ju inte polisen stoppa alla dessa efterlysningar pga att det ofta är mörkhåriga personer på bilderna. Kulturskribenter som Petter Larsson vill ju att tidningar inte ska berätta hur det står till i Sverige  därför att risken för rasism ökar då.
Ett omöjligt sätt att agera vilket sätter tryck o yttrandefriheten ur spel.

Nej, sätt dit förövarna hårt och se till att utvisa dem efter avtjänat straff. Det är bästa tjänsten för alla som bor i Sverige!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate