torsdag, augusti 27, 2015

Stefan Sauk tar till orda!

Fredagen den 24 juli gästade skådespelaren Stefan Sauk radions P4 Extra, och programledaren, Erik Blix.
Programmet som bestod av intervju med gästande Sauk, tog mot slutet en liten oväntad vändning. Stefan Sauk kom

in på ämnet IS och de fasansfulla våld och dödande, som terrorgruppen har gjort sig känd för. Jag fick den
känslan att detta utspel av Stefan Sauk, inte var väntat i programupplägget.

Censur, politisk korrekthet var två andra ämnen som dök upp under intervjun.


    - Det råder fnv en politisk korrekthet i det här landet, påtalade Sauk.

    - Man kan inte lita på att de nyheter som massmedia släpper ut är riktiga.

    - Man mörklägger, sa Stefan Sauk.
I bakgrunden hördes Erik Blix sucka lite djupt.
    - Vad menar du, säger Blix.

    - Jo, alla mina utländska kompisar, säger att man kan inte lita på de svenska nyheterna som släpps ut.
    - Man gör om, och direkt fejkar när man anser det nödvändigt.

Stefan Sauk fortsatte:
    - Jag har en kompis som kommer från Italien. Han vägrar bestämt att läsa svenska tidningar. Han hävdar att om det händer nåt, så lägger man locket på, allt för att skydda förövaren. Detta när det rör sig om personer av utländsk härkomst.

    - Min kompis jobbar som forskare på Karolinska i Stockholm, och har bott i Sverige i många år. Han pratar flytande svenska. Så det föreligger en slags tyngd i det han säger.
    - Ja, detta får ju stå för dig, Stefan Sauk, inflikar programledaren Erik Blix.
    - Absolut! Detta skriver jag under på. Man kanske gör det här från svenska myndighter för att vi skall slippa må dåligt, vad vet jag. Det är ett slags "omhändertagande".

    - Hur menar du nu...?
    - Ja, för att vi skall slippa höra om våld och ond bråd död, när vi sitter och äter våra frukostflingor om morgnarna. Men jag vill i stället få sanningen serverad. Jag vill inte bli matad med direkta lögner. Jag vet inte, men varför skall inte det svenska folket få veta, när alla andra länder berättar öppet? Det är nåt som inte stämmer.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate