söndag, juli 19, 2015

Mera droger tralalalala!

http://www.svd.se/sverige-cannabisodlarnas-paradis/om/kultur 

Första gången jag kom i kontakt med cannabis var så tidigt som 1957 då min bror odlade växten i morsans garage med framgång. Han hade fått tag i frön via några musiker. Några bloss och så skrattade vi hejvilt, allt var över på ett kort tag. Några år senare i mitt liv så kände jag äldre killar inom Eskilstunas jazzvärld  vilka rökte på men i övrigt så var de skötsamma. Det är denna bild som förespråkare för att legalisera knarket för fram, de väljer att blunda för de stora avigsidorna. Minnesförluster, fobier, nojor, cancer osv. Inte minst faran för cancer i lungorna ökar med rökandet av cannabis det vet varenda lungläkare.
Jag har träffat unga män där minnet är lika med noll efter åratals missbruk. De har talat som senila gubbar, maler om samma sak gång på gång.
Förespråkarna talar om att lyfta bort handeln av cannabis från de kriminella och att staten kan tjäna mycket pengar på att ta över försäljningen. Varför då inte på en gång ta över allt knark till den kommande butiken? Det blir ju bara en tidsfråga innan kokain och annat kommer på tapeten!
Vi behöver ju faktiskt inte mer droger i vårt samhälle än de vi har i form av alkohol och tobak. Alldeles för många har redan fastnat i ett destruktivt liv med alkoholen och försöker på alla sätt visa upp sitt missbruk på glättade bilder ute på internet. Fest  kallas det även när man dricker sig svårt berusad .
Ska bilder snart publiceras när man suger i sig röken av cannabis eller rökheroin och utbrister i lovord på samma sätt som man gör med alkoholen?
Alla som följer mina bloggar vet att jag har varit svårt nere i alkoholen men att jag nu sedan tio år inte ens dricker lättöl och jag kan verkligen betyga att jag på alla plan lever ett bättre liv som helnykter.
Alla droger förändrar sakta personligheten hos alla människor och detta inte till det bättre.
Hur många kvinnor blir inte misshandlade av berusade partners? Eller mördade?
Äktenskap går sönder allt under skålandet, ska nu också förhållanden gå sönder på grund av rökiga hjärnor?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate