söndag, juni 14, 2015

Jag var ivrig lyssnare av programmet konflikt!

http://www.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-matte-sr-ta-intryck-av-konflikten-om-konflikt/

När jag läser Erik Helmersson idagens DN så nickar jag igenkännande. Minns hur jag började irritera mig på ensidigheten i alla inslag särskilt om konflikten i mellanöstern. Alltid, alltid så angrep man Israel med allt från ren grov vänsterproganda till nålstickstaktik och det kändes ohederligt i mina öron
Den enda demokratin angreps men man höll tyst om alla diktaturer som vilade på islamistisk grund.
Jag har försökt att då och då lyssna på programmet men det har samma slagsida fortfarande liksom så många andra program i radion !

SR som inte ens i musikens värld kan hålla en rättvis profil. Vem glömmer inte den hatmusik från vänster som spelas då och då, musik fullt jämförbar med sk "vit-makt-musik"!
Det finns väl inte en enda musikproducent som ens kommer på tanken att spela nazimusik förklädd till rock eller punk , men att spela rap eller annat med hat och hyllandet av våld från vänstermusiker det är tydligen helt OK i SR idag.
Att vänstern vurm för våldet påminner starkt om Mussolinis väg är det ingen som förstår.
Jag betalar min licens sedan början på 60-talet men tvingas mer och mer att stänga av både radion och min tv. Vad gäller musiken så existerar den inte för oss som är födda på 40-talet i stort sätt. Någon timme i veckan på tider som är omöjliga för de flesta att lyssna på.
Jazz? Inte i vanliga program som P3 eller P4!

Vänstermänniskor inom journalistiken tror att allt de gillar i både åsikter om Ghaza eller musik delas av flertalet i vårt land, så är det inte och det är därför allt fler lyssnar på Spotify eller utländska radiostationer !

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate