måndag, december 01, 2014

Mannen från Boliden!

http://www.dagen.se/livsstil/peppe-blev-haffad-av-gud-1.301774

Jag har alltid tyckt om historier om människor som genomgår stora förvandlingar och dagens  sanna historia ur livet i tidningen Dagen värmer mitt hjärta.
Hoppet om ett annat liv finns alltid för alla men Peppe säger något mot slutet i intervjun som åtminstone även för mig är det allra viktigaste.
Så här säger han: " I dag använder Peppe sina erfarenheter för att ge hopp och hjälp åt allt från trasiga ungdomar till ärrade missbrukare. Och tittar man in i hans ögon nu så är de långt ifrån döda, men resan hit tog tid och Peppe poängterar att oavsett vilket liv man har levt, hänger det på att du själv vill ha en förändring om det ska fungera.
– Det är vad Jesus vill. Att vi ska gå framåt. Det går inte att sätta sig ner och tro att förändringen ska komma. Men det är aldrig kört. Så länge det finns en gnutta hopp finns det en chans."

Therese Petersson gör en mycket fin intervju med  Peppe Eriksson!
Det kommer fler sådana här intervjuer i Dagen och det ser jag fram emot.
Peppe la av med missbrukandet för tio år sedan och jag delar både detta med honom liksom att jag också är född i Boliden.(Tillbringade sju år av mitt begynnande liv upp i trakten)

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate