torsdag, juni 19, 2014

Nu är det midsommar, ta dig en sup..........

Vissa högtider i vårt land innebär alltid att det ska supas mer än vanligt och just midsommarafton är en sådan dag.
Jag har ju varit på festplatser i mitt liv där både jag själv och nästan alla andra har vacklat omkring i tron att man har roligt.
Dagen efter  så minns man inte så mycket och illamåendet är förfärligt, hur kul är detta?

När vi var på Kentfesten så fanns det tillgång till alkohol inom stora inhägnader och där var trängseln kollosal. Trots att festen var på en söndag så drack väldigt många människor mängder av alkohol och många var ordentligt berusade.
DET är inte trevligt med berusade män och kvinnor och jag måste säga att jag såg lika många fulla av bägge könen, är det detta som är jämställdhet?
I så fall har kvinnorna gjort ett dåligt val!

Varför ta efter männens dåliga vanor med rök och krök?

Livet har för mig blivit mycket bättre sedan jag blev nykterist så jag vet ju vad jag talar om när det gäller den här frågan.
Läs gärna den här krönikan av Marcus Birro som också vet vad han talar om:
http://www.expressen.se/kronikorer/marcus-birro/det-finns-nagot-djupt-fornedrande-i-att-se-vuxna-medelalders-man-och-kvinnor-bl/

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate