lördag, mars 08, 2014

Idag den 8 mars så tänker jag på mitt forna yrke!

Jag tänker idag på alla de 20 år jag tillbringade inom ett sk kvinnoyrke.Dåligt betalt, dåliga arbetstider, dåliga scheman på blott 71 % av full tid.

 Idag tänker jag då också på hur dålig pensionen blir just för alla kvinnor som arbetar inom vård o omsorg. Ofta får de liksom jag dubbelarbeta, sköta hem och barn eftersom den ev. partnern har ett heltidsjobb eller ett jobb som kräver mycken tid på annan ort.

Jag har delat kvinnors vardag i så många år och sett hur socialdemokratin och facket svikit hela tiden. Vem ska man lita på sjöngs det förr och dessa ord är lika angelägna idag den 8 mars!

 MP vill ha denna dag till en röd dag, se för sjutton till att istället kräva ordentliga lönehöjningar och medverka där ni sitter och samregerar ihop med andra partier att ni driver på frågorna för kvinnor.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate