tisdag, mars 11, 2014

En vårpromenad!









Javisst ser man olika saker under en promenad i kvarteret. Ungdomar roar sig på ett konstigt sätt genom att slå sönder bänkar och belysning. Ölflaskor kastas och det kluddas med sprayburkar. Destruktivt allt igenom och man kan undra hur de har det i sina liv, i sina hem osv. Har de något hopp om framtiden?
I kvarteret där jag bor så är det nästan bara människor från andra länder, det är hur lugnt som helst och de flesta verkar att ha jobb och bil. Men det finns en klick unga pojkar som brukar hålla till på platsen bakom huset där jag bor och genom dessa bilder så ser man ju också vad deras fritid används till. Sorgligt!

Däremot var det roligt att se årets första blåsippa. När jag fortsatte till Skönstaholm så satt minsann min vän Sverker på en soffa och lapade sol. Han hade just varit och tittat på blåsippan , vi delar detta intresse för backen med blommor sedan många år.
Ett fint samtal med denne kloka man förgyllde min dag!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate