torsdag, januari 02, 2014

Festen vi inte missade!

Vi åkte mycket på Berlin under våra år nere i Malmö och vi avskydde DDR och muren. När den äntligen revs så jublade vi och sa äntligen.Snart så märkte vi att ingen i barnens skolor sa något om vad som hände där nere så nära oss. Jag frågade våra barn varje dag om läraren sagt något om murens fall men fick varje dag nekande svar. Då vände jag mig till min sons lärare och frågade om man inte borde tala om denna stora händelse. Nej, det ingick inte i läroplanen , sa han. När jag läser följande artikel i DN så se jag återigen hur den falska vänstern och dess eftersägare var totalt förvirrade, de kunde inte då och inte nu heller för den delen , skilja på diktatur och demokrati.

 Vi åkte ner till Berlin ett år senare och deltog i befolkningens stora fest över att muren var borta, det var underbart att festa med särskilt folket på "östsidan"! Sådan glädje de visade var fantastiskt att få uppleva och murens fall var för mig och min hustru ett stort ögonblick att få uppleva. Läs här: http://www.dn.se/kultur-noje/festen-vi-missade/



 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate