torsdag, december 12, 2013

Rapport från en svensk stad!

Idag ringde jag till min läkare på Dalens sjukhus där praktikertjänst finns inhyrda. (Enskede)

Min doktor meddelade på sin telefonsvarare att han var ledig denna dag och hänvisade mig till en annan doktor. Tyvärr så var hon inte där idag så jag talade med sjuksköterskan om mina problem.
Nå, sa hon , jag återkommer om en stund till dig!
Jodå, hon ringde kl 10.10 och sa att jag var välkommen kl 11.00.
När jag kom dit så fick jag ta ett blodprov för att kolla sänkan sedan in till doktorn.
En lugn medelålders doktor som jag genast fick fin kontakt med. Trots att han "petat" in mig som akutfall så gav han sig tid åt mig utan stress och skrev ut den medicin jag behöver.

Genom den underbara internet-tekniken så fanns mitt recept hos Kronans apotek ett kvarter från mottagningen.
Jag är inne på snart nionde året i Stockholm och så här  har sjukvården sett ut för mig hela tiden!
Jag går alltså på en privatmottagning och har gjort så i många år eftersom jag anser att de sköter sjukvården mycket bra. OM de dessutom kan göra vinst så får de gärna göra detta !
Huvudsaken för mig är att jag kan få komma till en läkare när jag behöver detta!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate