onsdag, oktober 23, 2013

Del av en släktkrönika!

Idag kom boken från förlaget som Nelly Jurvelius har skrivit. (Muisti katoaa-kuvat jäävät-Muistojan kirja)

I boken som är på finska  finns dock bilder med text på svenska och för mig var det idel nya bilder på min släkt. Här ser du dem!


Anna Högrelius gifte sig med Bruno Svendelin i Finland och de fick en flicka som döptes till Barbro.
Anna var syster med min farfar Viktor som kallas för "vargen" på en av syskonbilderna.
Bruno dog på trettiotalet och då återvände Anna till Sverige och fick tjänst hos gamle kyrkoherden Högrelius studiekamrat Dr Comstedt. Lilla flickan Barbro (Pian) blev kvar hos släktingar i Finland men var dock på somrarna hos sin mor Anna.

Jag kollade i mitt lilla arkiv med gamla bilder och där fann jag bilden från tillfället när Anna Högrelius hälsade på i Arboga.  En del andra gamla bilder fanns också så var se god!
Viktor, Ida, Dalla och Anna Högrelius.
Här sitter Viktor och Albertina med sina barn.Från vänster Ingeborg, Bänkt, Anders-Olov och Signild.
Från vänster: Bänkt, Elly, Ingeborg, Signild, Viktor, Albertina och stående Anders-Olov Högrelius.
Kyrkoherden i Okome , Pagiel Högrelius och sonen Viktor.
                                                     Viktor Högrelius
                                                          Albertina Högrelius född Ström

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate