söndag, juni 23, 2013

Telia ger underliga svar!

Sedan ca fyra månader så inträffar med jämna mellanrum följande: sms från mobiler med Telias abb. fastnar i deras system. Det går några dagar sedan kommer samtliga på en gång. Här om dagen kom det nio sms från två olika telefoner.
Telia påstår genom sin support att det är mobiler med Android-systemet som inte klarar av sms med mer än 160 tecken.
Vi testade deras påstående genom mobiler med andra operatörer och det var inga som helst problem. Däremot ett sms med enbart ordet "hej" fastnade och anlände flera dagar efter att det skickades.
Vi testade att skicka sms med över 600 tecken över Telenor och det kom fram på en röd sekund.
Påståendet om att Android inte klarar av många tecken stämmer alltså inte.
Däremot kan jag helt frankt påstå att det är bara Telia som har uppvisat det här felet men det är tydligen  som vanligt svårt att få Telia att gå till botten med sina problem.

Det är så pinsamt när folk skickar sms och tror att jag inte vill svara dem när jag i verkligheten  inte har fått deras sms!

Under årens lopp när jag hjälpt andra med sina uppkopplingar till bredband genom Telia har jag fått rena lögner serverade i mitt öra där de tom. fick be om ursäkt efter tre dagar när de insåg att jag hade rätt.
De som sitter på suporten är ibland förvånansvärt okunniga och det är tröttsamt att lyssna på deras ibland totalt kassa råd.

Som kund anmäler man fel men vad händer sedan när man märker att de inte tar anmälan seriöst och felsöker utan bara skyller på än det ena och än det andra?


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate