söndag, juni 16, 2013

Slarviga fotgängare!

Idag hände det två gånger att jag höll på att cykla på fotgängare som inte har någon koll på läget alls.
De går på fel sida och ser inte när man kommer bakifrån , många har dessutom ljudproppar i sina öron och hör inte ett dugg av vad som händer.
En äldre karl viker av och ska tvärsa från fel sida mitt framför mig när jag ska köra om, det var centimetrar till att jag skulle ha kört in i honom.
Nästa dumsnut var en ung kille som gjorde exakt samma grej.

Tre i bredd med hund där de inte heller har kolla på att det är en cykelbana . När man plingar så ser de irriterade ut.

Det finns upplösningstendser i vårt samhälle även på det lilla planet. Man tar bara hänsyn till sig själv och skiter i andra. Inte minst har vi sett detta ute i förorterna där man bränner grannens bil utan att blinka eller känna det minsta ånger.
Livligt påhejade av vissa inom den sk kulturvänstern.

Mötte andra pensionärer på cykel och inte en enda hade hjälm på sig. Kan ju tänka mig vad som händer med dem om de åker i backen och slår i huvudet.

 Det avlider ungefär 30-40 individer om året i skallskador och där läkarna säger att de skulle ha klarat sig om de hade haft hjälm. Gamla människor på cykel vinglar ofta oroväckande och kan lätt ställa till med olyckor.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate