söndag, april 21, 2013

Skämt under bältet!

Idag hamnade jag i en bizarr replikväxling vilket ledde till att jag "avvännade" personen ifråga från Facebook.
Han är en ivrig vänsteranhängare men drog sig inte  en sekund för att torgföra gamla otäcka sameskämt i nivå med vad man förr i USA höll på med angående de svarta eller urbefolkningen!
"Fusklappar, kåtor" osv med tydliga sexuella anspelningar.

Skulle han ha "skämtat " med muslimer eller judar så hade han f-b mig kunnat bli avstängd från Facebook men nu handlade det om vår urbefolkning.

Det har i alla år pågått mobbing mot denna folkgrupp och inte bara det, man har tagit deras mark från dem och deras tillgångar. En gång i tiden så fick universitetet i Lund som uppgift att mäta skallar på befolkningen. Man tog till och med skallar från döda samer och hade dem på universitet.Rasism!
Alla dessa sk skämt har alltid varit ett led från "rikssvenskarna" för att jävlas med samerna. Samma behandling fick de finsktalande i Norrbotten. Deras barn fick stryk i skolan om de råkade tala sitt eget språk.
Jag känner personligen människor som har utsatts för denna förnedrande behandling  !

Dessa sk plumpa skämt kommer alltså från en vänstermänniska och jag trodde inte mina ögon när jag såg vad som skrevs.
Sedan har han mage att påstå att jag stänger av honom pga att vi står till vänster och höger!
Han inser alltså inte vad han hyser för åsikter och hur han agerar!
Sorgligt !

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate