tisdag, april 23, 2013

Byggbranchen idag!

Under de år jag bott i Stockholm så har jag passerat många byggen och lagt märke till att arbetarna talar ryska-polska osv.
När Stockholmshem byggde om sina hus där jag bor så tror jag att jag inte hörde svenska språket en enda gång.
Det råder arbetslöshet i Sverige, hög sådan ! Något stämmer inte och förklaringen fick jag delvis genom SR1 och deras grävande program Kaliber. Lyssna här och förvånas: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=1316 

Hel och halvkriminella agerar inom byggbranchen idag, det har ju tex gått rykten om att Hells Angels  finns med på vissa ställen.
Något som Kaliber satte fingret på är hur man kan "köpa" sin in i Sverige tex från Ryssland. Man får papper på att man är skriven i Polen och kan resa rakt in i Sverige.

Firmor anställer några "vita" arbetare  med ROT-jobb sedan kanske man har 15 "svarta" arbetare med timlöner på ca 50 kr! Mycket usla löner som förvrider hederlig konkurans !
De seriösa får stiga åt sidan med sina svenska arbetare vilka blir arbetslösa.
En man inom byggsvängen sa lakoniskt i programmet att här har vi en av orsakerna varför svenska byggnadsarbetare blir främlingsfientliga.

Myndigheterna kar noll koll på denna verksamhet enligt Kaliber! Alla vet vad som pågår men ingen kan göra något!

Här har vi ytterligare en orsak varför SD kan växa, det finns alltid någon orsak till att sådana partier kan få framgång.

Det finns ju all anledning för svenska byggnadsarbetare att vara missnöjda över denna galna situation! Hur kul är det att vara utan jobb och gå förbi byggen där alla talar allt annat än svenska?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate