tisdag, december 25, 2012

Män tar inte sitt ansvar!


"Fler kvinnor än män väljer att sterilisera sig. Av de cirka 4 800 svenskar som 2010 lät sterilisera sig var två tredjedelar kvinnor, enligt statistik från Socialstyrelsen som Ekot i Sveriges Radio tagit del av.
Skillnaden kan enligt relationsexperter bero på att kvinnor traditionellt tagit ett större ansvar för reproduktion och prevention. Genomsnittsåldern för kvinnor som steriliserar sig är runt 38 år."   

Det har med andra ord inte blivit bättre än förr på den här fronten, dagens män är lika rädda som gårdagens. För rädda är de det vet jag av alla frågor jag fick från män som fick reda på att jag låtit sterilisera mig . Okunniga dessutom hur vår kropp är funtad och det visar att skolan inte fullgjort sina skyldigheter att ge en bra undervisning.
Allt för många tror att den sexuella förmågan skulle skadas och blandar ihop hela grejen med att tro på något vis att de ska bli "snöpta"!

Det är så lätt att sterilisera en man till skillnad mot en kvinna, allt är klart på mindre än 20 minuter sen cyklar man hem ! På en kvinna är det betydligt svårare genom att vi som bekant inte ser likadana ut, tack och lov höll jag på att säga!
När man med säkerhet vet att man inte vill ha fler barn då borde beslutet vara lätt tycker man. Jag hade fem barn så för mig var det aldrig något att fundera över , bara beställa tid och genomföra det hela.
Det är så skönt som man sedan att veta att det inte kan bli några mer barn och att man inte behöver hålla på med några preventivmedel mer i sitt äktenskap.En befrielse för kvinnan som vi män faktiskt har skyldighet ur många synpunkter att ställa upp på!

De män som påstår sig vara feminister, ställ frågan till dem hur de har gjort på den här punkten! Som bekant är det lätt att vara radikal i ord men det är handlingen som säger allt hur man är!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate