tisdag, september 25, 2012

En riktig politiker och människa , Gudrun Schyman!

Ett stort tack till Gudrun Schyman för att hon ställde upp i tv på bästa tid och berättade lite om sitt liv.  http://www.svt.se/min-sanning/gudrun-schyman-i-min-sanning

När hon kom in på de svårigheter som jag också delar med henne, alkoholismen, då kände jag hur mitt inre rörde sig. Hon talade om sina barn och om sin alkoholiserade far.
Hon gjorde om samma fel som sin fader och levde på ett sätt som skadade barnen men förstod också efter att ha blivit nykter att fadern hade haft ett elände. Hon förstod att han trots allt hade älskat henne men att man som alkoholist är så sjuk så ingen ork finns till familjen.
Gudruns barn har förstått och hon har inte förlorat dem.

Gudrun Schyman är en kvinna som har en resning som få andra individer, jag har alltid beundrat henne. Försvarade  hennes tal om "talibaner" på sin tid. Tidningarna  förvred allt hon sa i denna fråga.Hatet pyrde i busken på ett otäckt vis.
Strukturen med manligt förtryck finns över hela jorden men visar sig på olika sätt pga utbildning och demokrati.
Idag redogjordes ännu en gång att kvinnors löner ligger långt efter männen i Sverige och att det med nuvarande takt kommer att ta ca 100 år innan lönerna är lika!

Detta om något ger ju Gudrun Schyman  rätt i sina åsikter om att Sverige inte alls är något paradis vad gäller jämställdhet.

Hur många kvinnor blir inte misshandlade varje år ? Hur många mördas inte? Bara för att de är kvinnor. Vilka är det som måste dölja sitt hår och sin kropp, jo, kvinnor i mängder som kommer från andra kulturer som ser på kvinnor som om de vore åsnor.

Den öppenhet Gudrun har i det offentliga borde alla politiker ha så att folk vet vem de röstar på!
När vänsterpartiet inte ställde upp på henne som människa och partiledare , då gick de tillbaka till att vara ett parti där allt för många är politiska mumier!

Gudrun Schyman, jag kommer alltid att anse att du är det bästa som hänt i svensk politik.
(Kanske inte i alla politiska frågor eller att bränna pengar men i övrigt)




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate