måndag, juni 18, 2012

Kan en alkoholist dricka alkohol igen?

http://www.svd.se/kultur/sop-sig-bort-fran-allt-och-kom-tillbaka_7284163.svd

Jag har träffat många alkoholister i mina dagar eftersom jag själv var alkoholberoende i så många år. Däremot har jag aldrig träffat någon alkoholist som har kunnat börja dricka normalt igen.
Per Holknekt har efter många års nykterhet börjat att dricka igen.
Dricka på fester och dela på en flaska vin med hustrun osv.

Han anför att han vill bli "vanlig" igen och inte behöva känna sig annorlunda ute bland folk.
Sånt har jag hört förut på AA ! Och där satt de igen och fick presentera sig återigen som "jag heter xx och är alkoholist"!

Att behöva falla för trycket och bli "vanlig" igen låter i mina öron lite märkligt när man annars alltid fått höra hur "stark" denne Per är.
Det finns massor med människor som aldrig dricker alkohol så motivet att bli "vanlig" igen håller inte för en granskning.

Per Holknekt har återupptagit sitt förhållande med sin stora kärlek, fröken Alkohol som även visar sig vara en Kung som vill styra och ställa !
Jag tror inte ett dugg på att detta förhållande kommer att fungera bra i längden.
När jag eller någon annan i min bekantskrets försökte med att ta ett glas eller en öl så dröjde det inte så länge för än man satt där dygnet runt och drack.

Jag kommer aldrig att ge mig in på några expriment eftersom jag inte har några behov av att vara "vanlig" . Alkoholen kväljer mig numera, klarar dåligt att ens känna lukten av denna dryck och har väldigt svårt för påverkade personers svammel.

Nej du Per och alla andra som kan lockas av hans exempel, låt bli!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14996353.ab

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate