tisdag, mars 27, 2012

Kul på tunnelbanan!

När jag satt där på tunnelbanan från Mörby och min morbror som f.ö. fick komma hem från sjukhuset idag, så fick jag skratta.
Jag satt där alltså omgiven av en massa 20-30 -åringar pillandes på sina mobiler, tåget stannar vid en station och då ropar efter en stund föraren i högtalaren ungefär följande.
" Om du kan ta din blick från din mobil och gå in på tåget så jag kan köra då vore jag tacksam!"
Då skrattade jag åt den galenskap vi för närvarande upplever med alla dessa mobiler, är folk på väg att bli rent kollriga över dessa mobiler?
Här om dagen var det en som jag känner som klagade över att när barn o barnbarn kommer för att umgås så sätter sig de vuxna och pillar i sina mobiler. Vänta bara tills barnen får egna mobiler då blir det bara mobilpill och inget annat!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate