måndag, januari 23, 2012

Äkta människor!

TV 1 visade två avsnitt i kvällens start av serien "Äkta människor"!  Bra skådespelare är det också med bla dessa:  Andreas Wilson, Eva Röse, Leif Andrée, Lisette Pagler, Johan Paulsen, Pia Halvorsen .


Den var rätt så otäck med sitt tema av hur robotar i människans tjänst vill försöka ta över kommandot i vardagslivet. Även frågeställningen om hur mycket man ska låta ev. teknik ta över vårt samhälle reste sig i dessa avsnitt som jag såg.
Skönt som vanligt att det är Sveriges Television som sänder serien, jag kan inte numera se kommersiella stationer med alla reklamavbrott. 

Avbrotten styckar sönder filmer och dessutom blir det onödigt sittande framför meningslösheter.

De program som visas i allt från tv 3-tv11 är  undermåliga och ofta korkade program som inte tillför något nytt eller konstnärligt .

Ska jag se film så går jag till de filmkanaler jag har i min tv, jag betalar hellre en summa varje  månad så slipper jag reklamen. TV4 film började bryta mot det här och då sa jag genast upp denna kanal.

Se denna serie och få då också se bra tv med spänning och tänkvärda tankar. 
Leif Andrée är en av mina favoriter inom filmen och teatern. 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate