onsdag, november 02, 2011

Jag blev mycket både ledsen och arg!

http://svt.se/ug/20111102131957/aklagaren_sag_deras_semesterfilm_som_barnporr

Uppdrag granskning ikväll fick mig att nästan må illa. Det kommer så många frågor i ens huvud över hur det i vissa samhällen kan urarta så kollosalt. Hur kan man bara ta barn från föräldrar på så lösa boliner?

Rättsväsendet i Sandviken-Gävle fungerade så som det skulle göra i alla instanser. De som betedde sig som rättshaverister var dels socialtjänsten samt åklagarna! Även den polis som genomförde ett ensamt förhör med den lilla flickan på sex år var oskicklig och det kunde ju rätten se eftersom förhöret var videoinspelat.
Det som får mig mycket fundersam var att bägge åklagarna och polisen var kvinnor och frågan är hur blockerade de var över att det fanns barn inblandade rent känslomässigt? Oproffsigt var det i alla fall och man kan närmast betrakta hela den här affären som en långsamt utdragen tortyr.
När Uppdrag granskning fick tag på ansvarig politiker(S) som hade beslutat om  hämtningen av barnen utan minsta pardon så fick man återigen se en "bypolitiker" som inte hade några svar utan skyllde allt på sina tjänstemän.
Ibland (ursäkta mig) får jag intrycket att man på mindre orter håller sig med ett c-lag av politiker.

Se programmet och känn vibbarna av ett totalitärt samhälle, man kan tro att vi lever i ett annat århundrade som stavas 1984!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate