söndag, augusti 07, 2011

SUSE 11.40


http://www.opensuse.org/en/

På kul så tänkte jag se hur långt Suse har kommit med sitt system, jag har ju inte varit nöjd med dem tidigare när jag jämfört med Ubuntu. Nu sitter jag här med Suse på min dator och skriver samt lyssnar på Spotify. Allt annat har gått hur lätt som helst att installera, dels från egna updates och dels från olika programmakares sidor.
Däremot hade jag svårt med Spotify, de har tagit bort det RPM- installation som fanns på deras sida. Nu finns det bara en debianinstallation som prewiev! Wine funkar inte sedan lång tid på Spotifys nya uppsättning. Nå , då gick jag ut och letade efter en del gamla Spotify och fick tag på en som var ca ett år gammal. Först markerade allt en krasch men när jag klickade på att inte skicka iväg en rapport så öppnades Spotify och allt fungerar just nu. Bra ljud! Ställde in Wine att den skulle köra Alsa!  Nu så skulle jag koppla ihop Spotify med Facebook men se det gick inte alls, Spotify dök direkt med en krash.
I Ubuntu funkar det utan såna här problem men jag hoppas att få lite hjälp den här vägen med att någon som läser det här har något gott råd.
Men kul är det att prova lite olika grejor här på internet!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate