tisdag, juni 07, 2011

Idag såg jag något jag inte ville se!

När jag tog en kort promenad så hörde jag en yngre man ryta åt en hund. Sen såg jag en kille stod med hunden en bit från ett hus. Ägaren stod ca 15 meter från dessa och han röt en gång till åt hunden som då kilade över till ägaren.
Då gjorde ägaren något riktigt fel och fult.
Han slog till hunden med näven rakt i huvudet!

Straffade hunden när den kom fram till honom!!

Då ser man hur lite dessa ägare till Pittbulls känner till hur en hund fungerar.
Min gamle svärfar uppe i Umeå hade gått i taket om han sett hur hunden blev behandlad. Min svärfar  behövde inte ens höja rösten till sina hundar. Han talade med dem och de gjorde som han ville.

Men så var svärfar Bror Sandström en man som förstod sig på djur av alla slag.

1 kommentar:

pikkumyy sa...

Nä fy sjutton!! =/ Att ha disciplin över hundar är inte alls samma sak som att vara arg och bestraffa hundar. Speciellt större hundar, kamphundar behöver disciplin och ordning. (Vår Molly behöver knappt någon disciplin alls, för hon har ju knappt några "hundinstinkter" ens ;) Men bestraffning är aldrig en lösning. Stackars djur!! :(

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate