tisdag, maj 24, 2011

Mũsli!

Två gånger den senaste tiden när jag har ätit min frukost med yoghurt och mũsli så har jag bitit hårt på skal av nötter. Efteråt har jag känt hur jag blivit vass på ena tanden.
Idag kom sanningen fram hos min tandläkare, två tänder har fått skador tack vare dessa nötskal som finns med då och då i påsarna man köper.
Nu ska jag se till att inte köpa produkter med nötter, det kostar alldeles för mycket att reparera de skador som uppstår. Hade det här varit i USA så hade jag stämt firman som tillverkar dessa mũsliprodukter.

Det är trist att behöva råka ut för detta och det är nu tredje gången gillt.

Som tur är så har jag sedan flera år en tandläkare som är helt underbar likaså henne trevliga tandsköterska. De arbetar mycket bra och hetsar aldrig på så mitt lugn infinner sig . Förr tyckte jag det var svårt att gå till tandläkaren men idag så oroar jag mig inte alls särdeles mycket.
Jag känner mig som om jag kommer hem till mycket goda vänner! Underbart att äntligen i sitt liv få uppleva något sådant!

Idag fick jag ta med hem en utskrift med goda råd om min tandhälsa att kunna studera och följa !

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate