lördag, april 30, 2011

Har vänsterpartiet bett Ingrid Betancourt om ursäkt?

FARC- gerillans många pinade fångar har fått sin berättelse nu i form av en bok som Ingrid Betancourt nu givit ut. Hon satt fängslad i 2321 dagar mitt ute i djungeln under vidriga förhållanden.
Slutligen hamnade hon i ett KZ-läger med vakttorn och taggtråd.

Jag minns när min yngsta dotter gick med i Ung vänster alltså vänsterpartiets ungdomsförbund då.

Man vet ju aldrig vad de heter genom åren eftersom namnbyten sker lika ofta som man byter politik.
Nå , när hon kom hem och berättade att de samalde in pengar till FARC så opponerade jag mig därför att jag visste redan då att de var en ren terrorgrupp som kidnappade medborgare och utpressade staten i Columbia på pengar och annat.
Sedemera gick de över till att smuggla knark.

Vänsterpartiet och dess ungdomsförbund hade för lite mer än tio år sedan förbindelser med dessa gangsters och mig veterligen har de inte tagit avstånd från dem offentligt.

Hela vänsterpartiets historia från 1917 och framåt har kantats av förbindelser med terror och utrotningsorganisationer!

Idag vill de framställa sig som äppelkindade scouter och vill inte höra talas om sina fel.

Nå, hur är det idag?  Inte vill de stödja Libyens kämpande folk mot diktatorn Kadaffi utan var en av de som såg till att Sveriges flyg bara ska få spana över Libyen. Nu vill de dessutom ta hem planen i juni!

Det är lika bra att de skickar blommor ner till Kadaffi på en gång ! Nöj er med detta , ni slipper att kyssa mördare på kinden som ni alltid gjorde med  de Sovjetiska ledarna och deras knähundar!
http://www.svd.se/kultur/fangen-som-fick-nytt-liv_6127529.svd

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate