måndag, februari 07, 2011

Tiden går fort!

Det är nu nio år sedan bilden togs, vart tog tiden vägen?






Samma tänkte jag idag när jag av en slump stötte på en gammal bekant. Carl-Henrik Svenstedt och jag har känt varandra sedan 1967-68 och då i Eskilstuna. Sedan bodde vi många år bägge i Malmö, men nu bor vi bägge i Stockholm och så möts vi på ett kondis.

Går in med Sofia och tar ett bord,tittar mig omkring och vid bordet bredvid sitter denna man. Stockholm är stort så i rimlighetens namn borde det vara svårt att stöta ihop med någon på det här sättet. Kul är det i alla fall.

Men värre är det med tiden som rusar iväg och inte blir man glad av att läsa tidningarna heller, Gary Moore och Per Grundén döda nu. Sedan har flera stycken som jag känner även avlidit och för varje gång det händer så drar ett dystert stråk in i min hjärna.

Det känns ungefär som när jag insåg att mitt senaste äktenskap inte gick att rädda. Man kan bara konstatera att man som enskild inte kan göra ett f-b dyft åt saken. Är det slut så är det!






Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate