onsdag, februari 16, 2011

Männens lilla värld!

"http://www.svd.se/nyheter/inrikes/utlandska-kvinnor-fast-i-misshandel_5945405.svd 
    
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/journalist-utsatt-for-brutalt-overgrepp_5945245.svd






I folkmassan kom Logan bort från sina kollegor och misshandlades svårt. Därefter utsattes hon för sexuella övergrepp som inte upphörde förrän hon räddades av en grupp kvinnor och några soldater.


Hundratals utländska kvinnor fortsätter att misshandlas och lider i det tysta när äktenskapen med svenska män går snett. Riksorganisationen för kvinnojourer i Sverige, Roks, vill därför avskaffa tvåårs­regeln för permanent uppehållstillstånd. Man vill även se en skärpt granskning av så ­kallade skenäktenskap."


I går skrev jag om "Veckans brott" och hur kvinnor blir mördade. Så slår man upp dagens tidning och vad finner man där om inte ännu mer hemska händelser där män är inblandade och som vanligt så är kvinnans roll offrets!


Vi kan börja med svinen här i vårt land som i åratal "importerat" kvinnor från andra länder , gifter sig med dem och sedan börjar eländet som beskrivs i Svd idag. Misshandel och sexuella övergrepp. Vanligt är bland dessa män att man "lånar" ut kvinnan till sina kompisar med otäcka våldtäkter som följd innan man dumpar henne på gatan. Sedan tar svenska myndigheter fram sina lagar och utvisar kvinnan när mannen tagit ut skilsmässa.
Ofta går det ett tag så "importerar" han nästa offer!


I andra länder så är gruppvåldtäkter vanliga särskilt i de länder där krig pågår. De filmer jag sett från bla. Kongo är så förfärliga så jag får spykänslor när jag tvingat mig att se dessa filmer. 
Det är sällan jag känner hat i mitt liv men frågan är om inte jag skulle skjuta dessa män om jag hade tillgång till K-pist och var på plats.


När man läser historia så framgår det att man alltid har använt våldtäkter som vapen mot fienden. Stalin beordrade våldtäkter mot tyska kvinnor när röda armén drog fram och i forna Jugoslavien så våldtog serbiska män muslimska kvinnor i rent politiska syften.
De visste att en kvinna som utsatts för detta brott och födde barn blev utstött.


En viss procent av män befinner sig fortfarande på stenåldersstadiet och frågan är vad man gör med dem?


En sak är säker och det är att Sverige borde i tex. Thailand öppet berätta vad för slags män det finns i vårt land så att kvinnor där inte låter sig luras av fagra löften.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate