lördag, december 25, 2010

Idag är det tre år sedan min mor dog!

För första gången på dessa tre år så "spökade" hon för mig inatt. När jag hade sovit i ca två timmar så vaknade jag av en mardröm som handlade om henne.
Såg henne exakt som hon såg ut när hon närmade sig slutet av sitt liv.
I drömmen upprepade det sig som verkligen hände för tre år sedan på julafton då hon vägrade att känna igen mig allt medan hon var glasklar över att min fd hustru satt där vid henne.

Samma sak i drömmen och det sista jag sa åt henne var att jag tyckte att hon skulle träffa mina barn men hon vägrade eftersom hon inte visste vem jag var.

Sån röra det kan bli i hjärnan!  Jag kunde inte somna alls utan låg vaken resten av natten och hörde på radio så idag känns det tröttsamt.

Det spelar ingen roll att jag har blivit pensionär , det finns spöken i min hjärna från min uppväxt och särskilt mitt förhållande till min mor. Just när det närmar sig hennes dödsdag så skruvas det igång något som jag inte själv kan bestämma över som det verkar.


Trist är det i alla fall men det är bara att streta på eftersom livet som har varit  ej heller går att ändra hur gärna än man skulle vilja detta.Historien går ej att sudda ,det är bara de enfaldiga som försöker sådant!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate