fredag, november 12, 2010

Sjukvården !

Igår upptäckte jag att en av de mediciner jag måste ha höll på att ta slut. Istället för att behöva gå till doktorn och uppta hans tid i onödan så ringer jag honom. Han har telefontid varje dag med en hel timme och svarar själv på direkten när jag ringer  nu på morgonen.
Vårdguiden Stockholm har via internet även ett system där man använder sitt bankid för att beställa medicin.
Jag skrev en blogg för en tid sedan om hur även vi i Stockholm åtnjuter andra förträffliga tjänster för att rädda livet på oss. Jag har för ca en månad sedan tagit tre avföringsprover samt skickat dessa för analys. Detta kan alla som är 65 fyllda göra med landstingets automatiska hjälp med utskick av provtagningsset!

I går kom det ett brev från landstinget och du kan se detta här nedan. Klicka på bilden så blir den läsbar:


Sverige är ett fantastiskt land och landstinget i Stockholm är mycket bra för oss. De proppar och fel som finns arbetar man på för fullt. Karolinska ska byggas ut för att de i framtiden ska kunna hålla den standard som krävs när fler av oss blir äldre.
Den privata sjukvården har också byggts ut och fungerar mycket bra, jag har under mina sex år här i staden ej tvingats att stå i kö . Jag är en mycket nöjd pensionär!

PS Måste tillägga en sak angående tandvården. Jag har börjat tappa en flisa i en framtand. Skrev ett mail igår kväll till min tandläkare om detta. Just nu kl 11.45 ringer min telefon. Jag hade kunnat få komma idag om jag hade velat men tog en tid på måndag istället. Snacka om att det fungerar här i Stockholm!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate