lördag, november 20, 2010

Min kontakt med SÄPO!


Den jag fick läsa igenom på Säpos lokaler i Malmö innehöll bara tjafs utan något värde alls. Bla. att jag skrivit insändare i ortens tidningar mellan 1970-76. Eftersom jag var fackligt aktiv under denna tid så antar jag att alla sådana uppgifter har de tagit bort. Mycket fattas som egentligen borde vara där, kan inte tänka mig att de var så klantiga   att de bara observerade rent legala åtaganden som jag sysslade med.
När jag ansöker om att få insyn i lite senare dokument så är jag ute efter en lång  tid nere i Malmö som aktiv. 1978-1998. Allt annat har jag numera fått ut genom Riksarkivet och de fyra tättskrivna dokumenten har jag i min ägo.
I Malmö så märkte jag att de hade ögonen på mig,de plockade ut mig ur en demonstration där det gick flera tusen personer och åtalade just mig för olaglig handling.  Åklagaren la ner fallet.
Flera arbeten som jag borde ha fått "försvann" för mig och det är just därför dessa dokument från de åren är intressanta för mig. Kan det bevisas att de satte käppar i hjulet kan jag begära skadestånd och detta vill de idag undvika så långt det går, alltså får jag ej se dessa dokument och kommer inte i min livstid heller att få ut dem!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate