torsdag, november 04, 2010

Glasögon är en plåga på flera sätt!

Ibland kan jag undra hur mycket alla mina glasögon genom alla år har kostat mig. Jag har haft glasögen sedan jag var 8-9 år gammal. I varje fall så måste det röra sig om en smärre förmögenhet.
Idag blev jag tillslut tvungen att bita i det sura äpplet och prova ut två nya glasögon. Dels de vanliga och dels ett par till att kunna använda till datorn. Jag klarar inte av att läsa med de vanliga , texten fungerar helt enkelt inte. De måste vara svagare ungefär så som läsglasögon är.


Jag får ut med hela 7.500 kronor och då är det bara 2000 kvar på min pension.  Ja, hur löser man sånt här. Jo , man löser ett nytt plastkort med lån upp till 10.000 sen får det bli avbetalning !


Alla de som slipper glasögon och linser ska vara lyckliga över detta , dels att ha friska ögon och dels alla pengar de slipper att betala för sitt handikapp.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate