torsdag, november 04, 2010

Det äckliga tidningsdrevet går nu igen!

Denna gång är det vår kung som drabbas och med detta också hela hans familj.
Jag har inte läst boken och tänker inte göra det heller.
Den intresserar mig inte !
Om nu det skulle visa sig att något är sant så anser jag att det inte har med mig eller någon annan heller att göra.
Alla människor av kött och blod har säkert något i sin bakgrund som kvällspesten skulle kunna skriva om och förstora .

Vad jag eller någon annan gjorde för 40 år sedan borde vara dött och begravet.
Men, luktar det pengar så finns det alltid folk som håller sig framme.
Åja, säger nu en del när de känner lukten av blod, tänk på att vi har tryckfrihet!!

Jo, visst  har vi det och visst går det för sig att skriva mycket skit om man vill det. Se bara alla sk damtidningar och deras skräp. Det sorgliga är att allt för många köper skräpet.
Nu sitter många och gottar sig därhemma och nu bryter det väl loss på nätet också kan jag tänka mig!

Jag såg kungen tala idag och jag som medmänniska vet hur han känner  sig.
Visst, han kunde ha skickat fram någon från hovet som sagt att Kungen inte befattar sig med skvaller men han stod är rakt fram och talade med pressen.
Starkt gjort av honom!
Jag gillar vårt kungahus och deras mera demokratiska inställning om man jämför med andra kungahus.

Den här boken öppnar en dammlucka i vårt land som journalister av rang har hållit igen. Ingen bra skribent har använt sig av den Engelska eller för den delen USA-normen av skitskriverier  där man sablar ner och rotar i andras liv.

Självvalda domstolar som hackar sönder människor och närmast steglar dem inför allmänheten! Fy fan!
http://www.dn.se/debatt/medborgarnas-rattigheter-inte-tillgangliga-for-kungen-1.1203059

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate