måndag, november 01, 2010

Akta dig, du kan bli sjuk!

När jag går in i en tunnelbanevagn så kollar man alltid att det finns fyra lediga säten, finns det så sätter jag mig. Om inte så kollar man där det bara sitter en person osv.
Man talar inte med någon annan person allra minst med unga kvinnor.
På sex år har ingen kvinna i någon ålder ens försökt att tala med mig!
Jag har i början av min vistelse då  och då talat med andra människor men slutat med det.
Tala högt i mobilen tillåter sig alla Stockholmare under 50. De talar högt om vad som helst även intima detaljer ur livet.
Ofta kan det vara knäpptyst i hela vagnen.  Barn i en viss ålder är friska fortfarande och kan tala med främlingar.

Det är en hemsk sjuka att bli Stockholmare! Akta er!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate