torsdag, oktober 21, 2010

Skjutningar i Malmö även ikväll!

Nu är vi där. Ytterligare skjutna människor ikväll!  Klimatet mellan de som bor i denna stad har genom åratal tillbaka försämrats.
Själv bodde jag där i 26 år men tog min Mats ur skolan och flyttade upp till Stockholm !Stod inte ut med hur allt fungerade, blev själv utsatt vid flera tillfällen för mycket allvarliga överfall.
Tom. på mitt arbete blev jag överfallen av en narkoman som skulle slå ihjäl mig med en lyftad flaska.
Det värsta var ändå min chefs reaktion när jag efteråt bad att få gå och ta mig en kopp kaffe för att lugna ner mig. Nähä, sa han, vi har inte personal till sånt!!


Att jag sedan fick åratals sviter av detta överfall var det ingen som brydde sig om. Jag anmälde detta plus annat som arbetsskada men dessa papper hade de bort. De bara försvann!
Jag arbetade de sista tre åren på ett av stadens härbergen och det var stundvis vardagsmat att bli hotat. Hotat eller kallad för rasist när man begärde att alla skulle följa reglerna.
Hade ett hot över mig där mannen talade om att han hade tagit reda på var jag bodde och att mina barn fanns där. Han skulle ta mig utanför min port samt skära tungan av mig.


Än idag kan jag ha mardrömmar från denna tid där man hade dåligt stöd från chefen vilken bara nonchalerade vad jag berättade. Han utgick bara från sig själv som bara arbetade dagtid och inte hade det svåra att tex. neka en påverkad narkoman tillträde till härberget.


En mycket trist tid i mitt liv !  Redan då såg man hur Malmö höll på att gå ner sig som stad på många sätt.
Hells Angels Sverige föddes där, olika knarkligor uppstod, svartklubbarna fanns i mängder,rånarligor från Rosengård uppstod , massor med mordbränder ständigt!

Nu ser vi resultatet  från denna brygd! Vi ser också att SD är mycket starka därnere och det får var och en dra sina egna slutsatser av!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vag-av-skottlossningar-i-malmo_5537927.svd 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate